Matthijs Sikkes-van den Berg is sinds 12 september 2019 onze wethouder.

Matthijs is geboren in Naarden en opgegroeid in Bussum, daarnaast heeft hij gestudeerd in Amsterdam. Hij is daardoor bekend met de regio en kwam vroeger al meerdere malen in Diemen.

Naast zijn politieke werk heeft hij ruim tien jaar een eigen praktijk binnen de jeugdhulp gehad, eerst als ambulant begeleider en later als orthopedagoog. Matthijs is met zijn man, zoontje en vader in december 2019, voor het wethouderschap, naar Diemen verhuisd. Met veel plezier wonen zij in Diemen.

Hij fietst graag samen met zijn zoontje (2018) in het Diemerbos en vindt het fijn om te wandelen in de Diemervijfhoek of Park Spoorzicht. Ook genieten Matthijs en zijn gezin van de verschillende mogelijkheden om je te vermaken in zowel Diemen als in Amsterdam en de regio. Naast buiten zijn in de natuur gaat Matthijs graag naar het theater of een museum.

Portefeuille:

• 1e loco-burgemeester;
  • Werk, inkomen en armoedebestrijding (waaronder taal & inburgering, vluchtelingen);
  • Openbare ruimte, groen en afval (waaronder water, bedrijvenpanels en 2e projectwethouder Holland Park, Oost-West-As);
  • Natuur, duurzaamheid en milieu (waaronder ecologische verbindingen, groen buitengebied, Regionale Energiestrategie, Transitie Visie, Warmte, gebouwenbeheer, dierenwelzijn en 1e projectwethouder Spoorzicht en 2e projectwethouder Ajax-pad);
  • Wijkwethouder Noord.

Net als de rest van het college heeft Matthijs iedere donderdag van 09.00 tot 10.00 uur spreekuur. Door corona wordt het spreekuur telefonisch of digitaal gedaan. Hiervoor kun je een afspraak maken. Voor vragen aan of het maken van een afspraak voor het spreekuur met Matthijs kun je contact opnemen met het bestuurssecretariaat van de gemeente Diemen (020) 31 44 606 of via bestuurssecretariaat@diemen.nl