De sociale voorzieningen in Diemen zijn goed. Desalniettemin zijn we als GroenLinks, D66 en PvdA ambitieus in het uitbreiden en versterken van deze voorzieningen.

De Brede Hoed en haar team laten zien hoe zorg laagdrempelig geregeld kan worden. We gaan in het Brede Hoed team investeren zodat zij meer tijd hebben om complexe vraagstukken in Diemen te begeleiden. Het Huis van de Buurt in Diemen Zuid is een groot succes. Waar we hier, op initiatief van GroenLinks, vorig jaar nog een extra dagdeel dagopvang voor mensen met beginnende dementie mogelijk gemaakt hebben, gaan we nu investeren in een tweede Huis van de Buurt. Wat ons betreft wordt dit geen kopie, maar kijken we waar voor dit Huis van de Buurt behoefte aan is. Zo voorkomen we dat we het succes in Diemen Zuid ondermijnen en kunnen we ook op andere behoeften inspelen.

Eerlijk delen is voor GroenLinks een belangrijke waarde. Wij zijn blij dat D66 en de PvdA samen met ons hier duidelijk stelling in nemen. We investeren in extra begeleiding rond schuldhulpverlening zodat mensen weer ruimte krijgen om na te denken over andere zaken dan puur het financieel overleven van deze maand. We zijn blij dat het Jeugdfonds Sport en Cultuur een succes is waardoor kinderen de kans krijgen om mee te doen. Hier investeren we dan ook verder in. Verder investeren we in het begeleiden van mensen naar werk, vooral ook hen die op grotere afstand van de arbeidsmarkt staan. Juist nu de arbeidsmarkt goed is liggen hier kansen. Dit zijn allemaal voorbeelden van hoe we in Diemen de zelfstandigheid van mensen willen stimuleren en daarbij een vangnet/ steun in de rug organiseren voor hen die dat nodig hebben.