Voor de derde keer organiseert GroenLinks Diemen de verkiezing voor het Groene Lintje.

´Wie is de groenste inwoner van Diemen in 2021?´

Met het Groene Lintje waardeert GroenLinks mensen of organisaties die zich sterk maken voor een groen en duurzaam Diemen. En de inwoners van Diemen mogen bepalen naar wie dat lintje gaat: wie is de groenste inwoner van Diemen in 2021?

GroenLinks Diemen vindt aandacht voor het milieu, juist ook op lokaal niveau, van groot belang. Met grote én kleine duurzame initiatieven wordt de leefomgeving van de inwoners van Diemen stap voor stap beter.

Wie komen in aanmerking?
Iedereen in Diemen die zich als persoon of via een organisatie inzet voor natuur, milieu of duurzaamheid in Diemen komt in aanmerking. Maar ook een Diemens bedrijf of organisatie die extra aandacht heeft voor het milieu kan worden aangemeld.

Eerdere winnaars
Vorig jaar ontving Hennie van der Linden namens de organisatie Pantar het Groene Lintje. Pantar werd voorgedragen omdat ‘Er door deze organisatie in Diemen publiekelijk veel wordt afgeschoffeld, gemaaid en geharkt. Alle waardering’. In 2019 kwam uit drie genomineerde kandidaten Vahe Baghdasaryan als winnaar naar voren. Vahe was door zijn achterbuurman genomineerd omdat hij zijn volledig betegelde achtertuin in een bloemenzee had omgetoverd. Daarmee liet Vahe zien dat je een groener Diemen kunt bereiken door bij jezelf te beginnen.

Hoe kun je iemand aanmelden?
Alle Diemenaren en Diemenezen kunnen een persoon of een organisatie aanmelden die volgens hem een groen lintje verdient. Dit doe je door een mail te sturen aan lintje@groenlinksdiemen.nl. Natuurlijk graag met een korte motivatie waarom deze persoon in aanmerking komt voor het lintje.

Ook staat op zaterdag 28 augustus GroenLinks met een smoothiefiets op het marktplein in Diemen. Terwijl je je eigen biologische smoothie fietst, kun je aangeven wie volgens jou de de groenste inwoner van Diemen is. Tot 19 september 2021 kunnen mensen of organisaties worden aangemeld.

Verkiezing
Het bestuur en fractie van GroenLinks Diemen bespreken de inzendingen en maken eind september bekend welke drie personen en/of organisaties in aanmerking komen. Dan start de echte verkiezing: de inwoners van Diemen kunnen via een stemtool bepalen wie van deze drie genomineerden het lintje krijgt.

Uitreiking
GroenLinks Diemen reikt het lintje half oktober 2021 uit en zorgt ervoor dat deze persoon of organisatie op een mooie manier in het zonnetje wordt gezet!