KOFFIEMIDDAG GROENLINKS KRIJGT KARAKTER VAN DENKTANK.

Zondagmiddag 15 mei kwamen elf mensen op de koffie bij GroenLinks in horecagelegenheid Beanthere aan de Muiderstraatweg. Sommigen kwamen direct van de openingsfeestelijkheden van het heringerichte Diemerbos, anderen trotseerden de aanvechting om de beslissingswedstrijd Ajax-F.C. Twente te volgen, en dat alles om partijgenoten en geestverwanten te ontmoeten. Een prima gelegenheid om eens dieper op thema’s in te gaan zonder de dwang van een vergaderagenda.

En die thema’s zijn voor GroenLinks natuurlijk ‘ groen’ en ‘ sociaal’. Dan blijk er met zo’n groep mensen ineens een schat aan deskundigheid en ideeën naar boven te komen. We hadden het over argumenten waarom het zo belangrijk is dat er gebieden zijn waarin de natuur zonder verstoring haar gang kan gaan en dat recreatiegroen daaraan grenzend enorm in natuur- en belevingswaarde stijgt. En we hadden het over nieuwe sociale wetgeving die binnenkort een extra financiële last bij de gemeenten zal leggen en hoe daar nu al mee om te gaan. Een echte denktank eigenlijk, draaiend op heerlijke koffie, muntthee, jus d’orange en brownies.

Wie er ook een keer bij wil zijn kan terecht bij Beanthere, Muiderstraatweg 2 in Diemen op zondag 19 juni aanstaande van 15.00 tot 17.00 uur. Kijk ook op www.beanthere.nl.

Voor iedereen die komt, is er een verrassing!